Po studiích herectví na JAMU spoluzaložil Divadlo Husa na provázku. Na této scéně se představil v řadě nezapomenutelných inscenací – Balada pro banditu, Pepé, Trosečník, Poslední leč, Seance nebo Šašek a královna. V roce 1993 založil Divadlo Bolka Polívky, kde byla zprvu uváděna většina jeho autorských her z období DHnp – Trosečník, Šašek a královna, Don Quijote, Mickey Mouse a ti druzí, Poslední leč, na které úspěšně navazuje dodnes – Pro dámu na balkoně, Variace na chlast, Český lev, DNA, Šašek a syn. Mimo vlastní autorskou tvorbu jej diváci mohli vidět v inscenacích Garderobiér, Mínus dva či Podivné odpoledne Dr. Zvonka Burkeho.
Kromě působení ve vlastním divadle se Bolek Polívka i nadále objevuje na dalších prestižních divadelních scénách — Městské divadlo Brno (Kean IV. (1997), Čekání na Godota (2003), Benátský kupec (2014), Král Lear (2015), Lakomec (2018)), Divadlo Husa na provázku (Hvězdy nad Baltimore, 2004), Pražské komorní divadlo (Podzemní blues, 2011). V rámci Letních shakespearovských slavností již deset let vystupuje po boku Simony Stašové v inscenaci Veselé paničky windsorské.
I přes to, že hlavní doménou Bolka Polívky je divadlo, filmová kariéra za tou divadelní nepokulhává. Jeho role ve filmech Kalamita, Pelíšky, Pupendo, Kytice, Svatba na bitevním poli, Revival nebo Andělé všedního dne převyšuje, alespoň co se oblíbenosti týče, Bohuš z kultovního filmu Dědictví aneb Kurvahošigutntag. Za filmy Musíme si pomáhat a Zapomenuté světlo získal České lvy. Zatím naposledy se na filmovém plátně objevil v Domácí péči, Andělu Páně 2 či Tátově volze.
Vystupuje v inscenacích:
Mínus dva
DNA
Podivné odpoledne Dr. Zvonka Burkeho
Šašek a syn
Věra
Kdo sestřelil anděla (Voli slzy nepijí)
Kati